Band leden

afbeelding van Henk Borrenbergs
Henk Borrenbergs
Slagwerk

Vanaf mijn 7e jaar zit ik al in de muziek. Na jaren muziek gemaakt te hebben ben ik mijn diploma's gaan halen en heb daarna bij verschillende Harmonie, Showkorpsen en Slagwerk groepen les gegeven. Ik heb veel shows geschreven voor Showkorpsen. Nu ben ik door mijn grote liefde in Susteren terecht gekomen. Daar zocht men een slagwerker. Ik had nooit iets met dixieland muziek maar vind het geweldig. Ik geniet van elke repetitie en optreden.
Ik hoop dat ik nog vele jaren mag genieten van deze band, en natuurlijk de muziek.

afbeelding van Jos van Meer
Jos van Meer
Banjo

Mij werd gevraagd of ik ook op die banjo kan spelen die bij ons thuis aan de muur hangt. Ja 3 accoorden kende ik.
Al snel naar de eerste repetitie. Daarna banjo les genomen bij Nol.

Iets leukers had me niet kunnen overkomen.

afbeelding van Linda Koolen
Linda Koolen
Zang

Linda groeit op in een muzikale omgeving; "de hermenie", vader dirigent, broer trompettist. Ze speelt zelf trompet en contrabas in haar jeugd. Zo ontstond de liefde voor muziek waar ze zelfs nu nog op kan teren.

Linda is via trompet en contrabas naar zang gegroeid en studeerde zang pop/jazzmuziek aan de Schumann academie in Utrecht.
Ze zingt het liefst Jazzy liedjes maar schrijft ook haar eigen songs.
meer info:
www.lindakoolen.nl

afbeelding van Marcel Dewaide
Marcel Dewaide
Klarinet

Als klassiek geschoold klarinettist, met bijna 25 jaar ervaring in harmonie-orkesten, ben ik eind 90er jaren de interesse in het actief muziek maken tijdelijk verloren. Na een aantal jaren van muzikale pauze werd ik in 2007 gevraagd of ik interesse had om bij de Feurthstreet Lumber Factory te komen spelen. De New-Orleans muziek heb ik altijd al kunnen waarderen en het clubje leek (en bleek) erg gezellig.
Nou moet ik wel toegeven dat de omschakeling van volledig uitgewerkte partituren naar het spelen volgens akkoordenschema’s me in het begin wel vaak in de weg zat. Maar gaandeweg heb ik me dat steeds meer eigen gemaakt en ben ik de jazzmuziek ook uitvoerend steeds meer gaan waarderen.

Tijdens optredens, kijkend naar het publiek, zie je de een nadrukkelijk alles volgen wat er op de bühne gebeurt. Een ander is “druk” in gesprek, maar zijn of haar bewegingen verraden dat er wel degelijk wordt geluisterd én genoten. Dat is ook het mooie van onze muziek en de setting waarin we meestal spelen; er is geen steriele stilte of aandacht nodig, maar volop ruimte voor beleving en plezier voor muzikanten én publiek.

Wat ik geweldig vind is dat wij, als muzikanten “gewoon ons ding doen” en ons op de bühne vooral staan te amuseren. Maar vervolgens gebeurt het; ons plezier in het musiceren slaat over op het publiek en als muzikant proef je het toenemende enthousiasme van de aanwezigen, hetgeen je eigen plezier een verdere opwaartse boost geeft; geweldig!
Dit kan een echte kick geven, waar je dagen later nóg vrolijk van bent...

afbeelding van Piet van den Bos
Piet van den Bos
Sousafoon

In 1985 belde mijn oom me op, of ik een sousafoon wilde kopen. Dat leek me wel wat en het bleek een prachtige Conn te zijn, waar ik nu nog op speel. Na een half jaartje kwam ik in contact met een bassist van Harmonie St Cecilia en ben ik zo lid geworden van de harmonie.

Als kind luisterde ik al veel naar de Dutch Swing College Band en de liefde voor de dixieland is altijd gebleven. In juni 2015 zocht de FLF een bassist en heb ik direct gereageerd, want het was toch altijd wel een droom om ooit in een dixieland band mee te spelen. Ik viel met m’n neus in de boter; ik mocht gelijk een weekend mee naar de wijnfeesten aan de Moezel. Daar heb ik de groep en hun muziek gelijk leren kennen; en dat klikte meteen. Heerlijk!

afbeelding van Ruud Huijnen
Ruud Huijnen
Trombone

In 1981 ben ik, woonachtig in Elsloo (L.), begonnen met trompet spelen in een plaatselijk muziekgezelschap.
Na een aantal jaren trompet gespeeld te hebben, ben ik (met dank aan Jan Wouters van huidige Nawlins Brassband) overgestapt op de schuiftrombone.
Na een bezoek aan het toenmalige New Orleans Jazzfestival in Geleen raakte ik besmet met het “New Orleans Jazz-virus”.
Vervolgens heb ik met veel plezier 18 jaar in de Nawlins Brassband (NOBB) gespeeld.
Tevens speelde ik meerdere jaren in Maastricht bij de King Zulu Brassband, Red Gorilla Brassband en Big Easy Brassband.
Eind 2014 werd ik door Wim Slot benaderd met de vraag of ik niet bij de Feurthstreet Lumber Factory (FLF) wilde komen spelen.
Inmiddels speel ik al een aantal jaren met veel plezier bij de FLF.
Samen hebben we al diverse geweldige binnen- & buitenlandse optredens mogen verzorgen bij jazzclubs, jazzfestivals en overige festiviteiten.
Het is steeds weer fantastisch om lovende en positieve opmerkingen van het publiek te mogen ontvangen.
De Feurthstreet Lumber Factory (FLF) met topzangeres Linda Koolen is een innemende, gezellige, spontane jazzband, bestaande uit een groep gelouterde muzikanten die met veel plezier en enthousiasme oude stijl Jazz / Dixie / New Orleans jazzmuziek spelen.

afbeelding van Wim Slot
Wim Slot
Cornet/Zang

Al van jongs af aan wilde ik graag muziek spelen. Een orgel was mijn ideaal. Op les bij de muziekschool waar ik 2 jaar les volgde.
Al vrij jong liep ik met een mondharmonica in mijn broekzak waar ik dagelijks meerdere keren op speelde. Later ook aan gitaar begonnen en veel samen gezongen met Mart Moors. Daar veel gevoel voor akkoorden ontwikkeld.

Sinds 1980 speel ik Trompet. Ik ben een autodidact die na enkele jaren de traditionele jazzmuziek ontmoette en toen helemaal verliefd werd op de Cornet. Ik speel al jaren met veel plezier op mijn Getzen Etherna.

Ik ben in verschillende bezettingen met de traditionele jazz bezig geweest. De Feurthstreet Lumber Factory is in de huidige bezetting een echt vrienden clubje waarbij op verrassende wijze op elkaar wordt gereageerd, zowel muzikaal als in de omgang. Heerlijk om zo muziek te mogen maken en beleven.
Dus beleef het met ons mee!